Internet

Kunder lackar ur på Adlibris leveranstider

Adlibris

Många kunder är rent av vansinniga på Adlibris och säger själva de inte fått hem produkter som de beställt för flera veckor sedan. På företagets Facebooksida är kritiken hård och en kund skriver:

“Ni menar alltså att ni år 2018 inte har förmågan att skicka ett paket böcker direkt efter beställning? Ni har alltså, som företag, inte kapaciteten att skicka det ni säljer? Skicka inom normal leveranstid vill säga. Brukar man inte se till att man har personal som kan fixa flödet innan man kränger saker?”

Kritiken bara haglar:

”Gjorde en beställning den 25/11 och den är fortfarande inte kommen eller på väg.
Däremot har jag fått senare beställningar jag gjort och den beställning jag gjorde den 8/12 är på väg. Har mailat er ang. Julklapparna jag väntar på, men inget svar. Hade varit bra att veta om man ska avboka och köpa i affären istället.”

”För er som inte kommer fram hos Adlibris kan jag tala om att beskedet är att de inte kan garantera leverans innan jul ens för beställningar som är lagda den 23 november. Rekommenderar alla att gå in och avboka som beställning och istället lägga en ny någon annanstans. Att de ska tjäna pengar på en sådan fruktansvärt dålig kundbehandling är bara fel.”

”Tre veckor och fortfarande inget i sikte ?! Handla inte på nätet från Adlibris vid jul !!!”

Adlibris VD, Johan Kleberg, säger till Breakit att bolaget ligger några dagar efter när det kommer till leveranserna, men under den kommande veckan ska företaget arbeta ikapp. Kleberg menar också att många verkar ha missat att företaget förlängde leveranstiderna under Black Friday, och att det är dessa kunder som nu klagar. Leveranstiderna förlängdes för att bolaget ville ha en jämnare spridning på leveransflödet, och VD:n säger själv att de ska bli tydligare med att kommunicera detta i framtiden.
Adlibris äger bland annat varumärken såsom Bamba, Discshop, Odla, Wonderwall och Roliga prylar, och är med andra ord en stor bjässe inom svensk e-handel.

Lämna en kommentar